دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : نیکنام

مجموعه تفریحی کوهسنگی

_مشهد3.jpg

پارک کوهسنگی مشهد با دو کوه سنگی که نزدیک به شهر مقدس مشهد می باشد به این نام معروف شده است. این پارک نزدیک رشته کوه های جنوبی شهر مشهد واقع شده است که از زیباترین جاذبه های تفریحی مشهد مقدس می باشد. پارک کوهسنگی مشهد رتبه سوم را به علت بازدید گردشگران تور مشهد بعد از حرم مطهر امام رضا علیه السلام و آرامگاه فردوسی کسب کرده است.

_مشهد5.jpg

کوهسنگییکی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است که به دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در کنار رشته کوه های جنوبی مشهد واقع شده است.هوای لطیف و دید مناسب ,پارک کوهسنگی مشهد گردشگاه ها قدیمی مشهد از فراز کوه هایی که رسیدن به بالای آنها سهل وآسان است، این پارک زیبای مثلثی شکل را از دیر باز مورد استقبال زائران و مجاوران تور مشهد قرار داده است.

_مشهد1.jpg

_مشهد2.jpg

شاندیز مشهد

_مشهد_2.jpg

اگر با تور مشهد به مشهد سفر میکنید حتما از منطقه گردشگری شاندیز دیدن فرمایید منطقه شاندیز در ۳۸ کیلومتری غرب شهرمشهد قرار دارد که از گذشته به عنوان یکی از منطقه های ییلاقی دشت توس شناخته شده و مورد توجه قرار داشته و همچنین راه کاروانروی تابستانی مسیر شاندیز به توس از پستی و بلندی‌های همین منطقه گذر میکند . علاوه بر آن زائرین بارگاه حضرت رضا(ع) برای گذران اوقات به این مکان می‌آیند و این استقبال روز افزون گردشگران طبیعت تور مشهد نشانگر قابلیت‌های طبیعی منطقه برای گسترش فعالیت‌های گردشگری است. در ابتدای ورود به شاندیز فروشگاه‌هایی دیده می‌شود که به عرضه صنایع دستی از جمله پوستین، گلیم، ظروف سنگی هرکاره و… اشتغال دارند.

_مشهد1.jpg

پارک شهر شاندیز از اماکنی است که فضای مطلوبی را برای استراحت موقتی خانواده‌ها به گردشگران و دوستداران طبیعت تور مشهد ارايه می‌دهد.امروزه محور گردشگری ییلاق شاندیز علاوه بر خرابه هایی که جنبه تاریخی نیز دارد دارای مزار و رباطی کهن و فدیمی می‌باشد روستاهای سرآسیاب ، ارچنگ ، خادر ، شاندیز ، ابرده پایین ، ابرده بالا و زشک تشکیل میدهد . رودخانه‌ها و دره‌های زیاد شاندیز اقلیم متنوع و منظره های زیبایی از طبیعت را به بیننده عرضه می‌کندرودخانه‌های پر آب منطقه سبب پراکنش درختان، وجود باغ‌های انبوه، مناظر متنوع و آب و هوايی مطبوع شده‌اند که همواره مورد استقبال ساکنان شهرمشهدو گردشگرانتور مشهدمنطقه واقع می‌شود. . قابلیت‌های شاندیز آن را به عنوان یک منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری در کشور معرفی نموده است.

_مشهد3.jpg

_مشهد_4.jpg

مطالب مرتبط:

تور مشهد زمستان 94

تور مشهد نوروز 95

 





:: موضوعات مرتبط: تورمشهد , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد ,بهترین دیدنی های مشهد,مکان های جذاب و دیدنی مشهد, زیباترین دیدنی های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: